tisdag, oktober 09, 2012

Anne Lindgren x 2 eller 3

Måste bara dela med mig av min skitsofrena stund igår kväll. Den som har läst min blogg noggrant kommer kanske ihåg att alla mina kontakter försvann när jag uppdaterade min tfn för några veckor sedan. Efterhand har jag knapprat in familj och vänner på nytt men många fattas ännu. Så jag har med andra ord vant mig vid att får meddelanden och samtal från "okända" nummer.

Igår när jag var mer sovande än vaken svarade jag på en mess som jag tolkade att var från Ulli (eftersom det handlade om professorer). Det andra trodde jag var från Linda eftersom jag tidigare mejlat om lunch på onsdag och tänkte att hon kanske ville ändra på det. Så utan att kolla numret så svarade jag. Först efter (typical me) tyckte jag att det kändes konstigt och kom på att jag visst har Lindas och Ullis nummer sparade. Här några screenshots från mess-diskussionen som följde:




Vi är helt tydligt för många Anne Lindgrens i Svenskfinland. Först idag med vilad hjärna förstod jag att jag egentligen är den tredje Anne Lindgren. Eftersom jag aldrig talat med hon som skickade messen. Den där andra Anne Lindgren som min messkaveri hänvisar till så figurerade också vid Åbo Akademi där jag ibland fick hennes mejl. Men nu är vi alltså tre. Känns ju i och för sig bra om man sku behöva någon att vikariera mitt liv. Samma intressen har vi också - vin och god mat. Och den ena (ettan kanske jag kallar henne) känner också till Åbo. Gud vad praktiskt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

i min telefon är du nog åtminstone unik (Anneligren). F.ö. kan du ju presentera ditt dilemma för din sambo. Han kanske har nåt bra förslag hur man kunde "byta namn" ;)
h.
Jens

Anne L sa...

Haha! Danni ser ut som ett levande frågetecken:). Jag hörde just igen om någon som gift sig efter 10 år tillsammans och sedan genast skilt sig. Barnen måst vara över 5 år före D får fria, bara för säkerhets skull...