fredag, december 27, 2013

Julen och Näääk

Det har vart en jul med familj, mat och värme. Där i mellan lite bilkörandet i grådasket. En fin jul. Nu är jag tillbaka i stan för att jobba.

Som kontrast till mitt medeåldersjulfirande har jag i smyg lyssnat på Näääk. Funderade, när jag fick en stund för mig själv i tåget här just, om jag är har fastnat? Jag är 34 år, studerar och lyssnar på Näääk. När jag var 15 år skulle jag ha varit kär i honom.

Jag kom än en gång fram till, där jag satt i tåget och tittade på Kyrkslätts tågstation, att den bild jag hade som 20-åring om vem jag skulle vara som 34 år inte är jag. Den karriärskvinnan var påhittad och påklistrad. Fast det ekonomiskt svider till att studera så är jag rätt nöjd med livet just nu, jag har en plan och det känns rätt. Punkt slut. Sen har jag säkert en ålderskris på gång - den tar väl slut sen när jag dör. Nu måst jag rusta till jobbet så: heeeejdååå!

Ja, och här är lite Daddy Näääk till er:


Inga kommentarer: