tisdag, december 20, 2016

Varm och kall känsla i magen

Har ni det som jag? Mår ni också illa av att ni känner att ni nästan blivit immuna mot nyheterna om terrorattacker och krig? Vill bara stänga av flödet och istället bläddra vidare bland glada ting.

Stoppar huvudet i sanden en stund och tänker tillbaka på den fina stämningen under lördagens glöggfest samt på mat-knytkalas-festen jag hade på måndagens franska kurs. Fast under franskan kunde jag inte helt gömma mig från verkligheten. Vi börjar nämligen alltid med att berätta för varandra vad vi gjort under helgen. Jag kom då med glöggfesten och mannen från Aleppo berättade att han tillbringar hela helgen med att protestera på olika håll i Bryssel mot bomberna som faller över Syrien.

Den här hösten har varit tung. 

Min mantra för mig själv de senaste tiden har varit att också efter och under varje katastrof måste man stiga upp och gå och köpa mjölk från butiken. Och kanske ordna glöggfester. Inte blir världen i alla fall sämre av fest (by the way: känner mig otroligt otillräcklig största delen av tiden). Här några suddiga bilder från lördagens.











Inga kommentarer: