fredag, januari 20, 2017

Bilder från Ixelles

Jag tar sällan vardagsbilder kom jag på här under veckan. Så när jag gick till franskan förevigade jag några vyer från min väg.

Kursen jag går på ordnas av EPFC och de har lokaler på flera håll i stan. Min kurs hålls i kommunen Ixelles som i praktiken är en del av Bryssels centrum.

För att komma dit byter jag metro vid Arts-Loi var man ännu idag möts av några fullt utrustade militärer. Har vant mig vid synen, men känslan av att nästan snubbla in i ett automatvapen efter morgonkaffet är inte skön.

När jag stiger upp vid Port de Namur ser det ut så här:


 Sen vänder jag in på den här gatan:


För att ta mig vidare på den här smalare gatan där det ligger en uteliggare vid en dörrport och sover då jag går förbi på morgonen. Hans hund brukar titta upp på mig med snälla ögon.


På väg tillbaka efter kursen tittade jag upp och då ser det ut så här. Bryssel är en salig blandning av byggnadsstilar från olika årtionden.


Ju längre jag bor här ju mer tycker jag om den här stökiga staden. Kanske det alltid är så?
Ha en bra fredag där var du är! Fredagslåten (yesyes inspirerad av Skam):



Inga kommentarer: