måndag, maj 29, 2017

Hemma-eftermiddag i hettan

Kuukkuuuu. Här är hett, så hett att min hjärna smält samman till en slime-klump. Sliiime! (som i slem då) Kommer du ihåg då Ghostbusters var stort och man fick köpa grönt slime på burk? Det var tider det. Nu är det Spinners som gäller. Hörde första gången om spinners för ca 3 veckor sedan, hypen här var för två veckor sedan, då alla bara MÅSTE få en. Det var redan då hett och vi åkte med Dannis moster Johanna i en 50 graders bil omkring i förorten och letade efter spinners. Vi fann till sist ett ställe där de inte var slutsålda.

Den här veckan hittade jag spinnersarna bortglömda på bordet. Livscykeln verkar redan ha tagit slut. He var he.

Vi har haft svärfar/farfar på besök i över en vecka och en del andra finska vänner som råkat ha
vägarna förbi under den senaste tiden. Nu blev huset så tyst och tomt när alla åkte hem.

Liljor? Efter förmiddagens franska tent är det omöjligt att veta. Finns ingen mera kapacitet
i slime-hjärnan. 

Våra örter måste vattnas hela tiden då det är varmt. Mitt nya jobb: örtvattnaren

Har ni sett så fint rosorna blommar. Sommaaar!

Nu måst jag lägga
ner mig i skuggan och flämta en stund före jag hämtar barnen. Tänker lyssna till den här springlåten och på det viset kanske lura min kropp att få pulsen att stiga. Mental springträning på gräsmattan. Hejhej, tills nästa gång.

Inga kommentarer: