tisdag, maj 16, 2017

Klängväxter och klagogubbar (och kanske gummor)

Har under senare tid fascinerats av de positiva nyheterna från Egentliga Finland. Det rekryteras, byggs kryssningsfartyg och lyxbilar. En bra vibb och många möjligheter. Nästan så jag börjar fundera på att flytta till Åbo igen. Kanske någon typ av hemlängtan.

Blev så sugen av de positiva nyheterna - orkar inte med allt elände - att jag t.o.m. surfade in på Turun Sanomats hemsida för att läsa mera nyheter. En artikel där handlar om hur Esko Aho funderar på hur Finland borde tampas med den positiva trenden i Egentliga Finland. Bestämde mig för att också läsa kommentarerna för att få ännu mera glada rop och riktigt tanka i mig positiv energi. Men där tog både den positiva energin och Åbo-längtan slut.

Inte en enda glad kommentar - BARA gnäll  i still med "int får jag ändå jobb", "bara unga som får" och  "vad fan gör Esko Aho här". Kan inte med en sådan djuprotad pessimism - hur ytligt det än låter. Ifall du vill klaga och gnälla finns det så mycket i världen som är fel. Det gäller inte den positiva nyheterna i Åbo. Nu harmar det att jag läste kommentarerna. God damn, just när jag började tro på Finland igen.

Får stirra in i mina bilder på klängväxter på husfasader i Bryssel för att få tillbaka den fina tisdagsenergin jag hade tidigare. Älskar växter på väggar:





Och som grande finale -klängväxten som åt upp huset.

Inga kommentarer: