fredag, september 29, 2017

Fredag och fantasyporr

7 år efter de flesta andra började jag till sist se på Game of Thrones. Och nu förstår jag varför serien är så populär - det är ju fantasyporr av hög kvalitet! Sex säljer.

Tiderna förändras. Det som nu knappt höjer ögonbrynen i Game of Thrones skulle ha ansetts otroligt vågat för inte så länge sen. På tal om att höja på ögonbrynen så gick ju Hugh Hefner och dog i veckan vid en respektabel ålder. Hans Playboy visade väl i början lika mycket - om inte mindre - naket på bl.a. Marilyn Monroe än vad HBO idag visar i de oskyldigaste av serier. Playboy gick åt som smör i solen med hjälp av Marilyn. Man kan väl säga att Monroe gjorde Playboy (och hon fick hela 50 dollar för de där bilderna som togs på henne före hon slog igenom och då hon var i desperat behov av pengar).

Sjukt störande objektifiering av kvinnor är det i båda fallen - Playboy och Game of Thrones - porr eller inte. Fast har ändå fortsatt att se på serien och kvinnorna verkar få starkare roller efter säsong ett.              ÅJNEJ                 måste bara hejda mig här                Märker ni vad som håller på och hända? Jag sitter här på fullaste allvar och analyserar Game of Thrones - fantasyporrserien - hjäääälp!

Mitt liv är inte så spännande just nu. Har försökt planera min vecka med hjälp av rutiner eftersom jag kommit fram till att jag är livrädd för det mesta och behöver rutiner för att inte flyta över bredden och rinna ut till ingenting. Fredag är dock min lediga dag då jag inte behöver ha några måsten - bara göra roliga grejer. Allt är möjligt!

Vad gör jag då på de crazyga fredagarna då allt är möjligt? Jo, oftast går det till så här: jag springer korta rundan (alltid samma runda så att jag inte blir obehagligt överraskad av uppförsbackar), köper sushi (fortfarande och oftast samma lunch, nr 6 på menyn) och ser på någon serie (Game of Thrones då för tillfället) före jag får bråttom till skolhämtningen.                            

S P Ä N N A N D E




Och fredagslåten får jag ju inte glömma! Här är Lykke Li. Ha en fin freeeedaaaag!


2 kommentarer:

ponks sa...

Alltså jag måste bara kommentera det där om springrundor o rutiner igen, för sådär har jag det också, att jag inte gillar överraskningar. Jag springer ALLTID samma runda, byter inte ens håll, det skulle kännas för vågat. När jag gör nånting nytt o vågat, förväntar jag mig också nånting nytt o vågat, men rutiner ska banne mig vara rutiner.

Anne L sa...

Haha! Nämen precis så där är det! Att springa tillsammans med någon som vill vara spontan skulle vara en mardröm. Ger upp vid första överraskningsbacke. Är inte perfekt på det viset.