fredag, september 01, 2017

Sommaren i bild

Och så var det september. Bloggen har stått tom i nästa två månader men nu är jag tillbaka i Bryssel, skolan började idag, datorn är laddad och min utvilade hjärna vill blogga igen - så nu köööör jag.

Fin semester i år. Underligt lite familjegräl - kanske vi alla har mognat lite igen. Vi höll oss mest ute i skärgården med kortare utflykter till civilisationen så som Åbo, Helsingfors, Köpenhamn och Stockholm. 

Känner mig ivrigare än på länge inför hösten. Troligen för att jag har en plan och ett schema. Volontärjobb och språkkursen fyller mina dagar från måndag till torsdag. Mår bra av att veta mitt program, har i perioder trott att jag är mera spontan och märker att jag behöver strukturera det mesta för att inte flyta bort. Skönt att bli äldre ändå och känna sig själv bättre och bättre.

Sommarens grande finale var när Lina och Özgür ordnade bröllopsfest förra helgen. Tror det får bli ett helt eget inlägg, först lite ströbilder från sommaren som gick:

Mamma och pappa lägger nät

Vera, Etan, Selim, Elsa och Rufus på Farmors cafe

Rufus fiskar

En sväng till Åbo

Och vidare till Köpenhamn för att möta Danni

Tall Ships Races i Åbo

Regnbåge på Utö

Några Tall Ships åker förbi Utö

En tromb på Utö blev en stor nyhet i sommartorkan (här byggs också en ny brygga för förbindelsebåten)

Mellan Jurmo och Utö. Älskar strandkål

Inomskärs igen. Örnens taxi-båt med Lina som chaufför

Månförmörkelse

En sväng till Helsingfors och BasBas med bästa gänget

Ännu en solnedgångsbild

Vi ordnade sommarfest

Och var på Evas sommarfest

Ljuset alltså! - det här skulle ju kunna vara en modern Skagen-målning

Nu har jag redan glömt bort bilproblemen vi också hade både på vägen till och från Norden. Inte en ända bild har jag av det eländer som tur.

Och ännu: Så roligt att du läser min blogg! Kram

Inga kommentarer: