fredag, december 01, 2017

Cokis-julreklam känslan

Det är första december! Glömmer varje år bort magin som sker i vårt hem på julkalendermorgnarna. Skillnaden från november är som natt och dag. Efter att under hela mörka november i arla morgonstund ha släpat och dragit upp barnen ur sängarna, lirkat och mutat och till sist kommit iväg till skolan så är det nu som jag lever i en julreklam från Coca-Cola.

Barnen vaknade i morse genast då jag väckte dem. De klädde på sig blixtsnabbt och sprang ner till kalendrarna med leenden på läpparna. December - I love you!

Har hela veckan varit ensam eftersom Danni jobbar i Abidjan (Eflenbenskusten) där han följer EU-Afrika mötet. På mötet har EU:s och Afrikanska Unionens länder bl.a enats om att migranter skall evakueras från slavhandeln i Libyen. Så sjukt att det är 2017 och jag skriver SLAVHANDEL. CNN rapporterade först om detta för en tid sedan.

Vill också före jag sjunker in i fredagsmyset tipsa om att det på Facebook finns en grupp som heter #allasansvar där alla är välkomna med. Tillsammans lär vi oss mer om mekanismerna bakom sexuella trakasserier och tillsammans kan vi skapa ett bättre samhällsklimat för kommande generationer.

Igår kväll när jag steg ut från dörren såg det ut så här! Let it snow, let it snow, let it snow - lite cokisreklam fiilis också här.
En bild från förra söndagen då vi firade Dannis födis med hamburgare. Sen åkte han till värmen.


Och fredagslåten blir Finlands luciakör med Linda Lampenius. Blir ibland så trött på Svenskfinland, men den här veckans stöd i #dammenbrister kampanjen visade den fina sidan. Så nu går jag all in gällande fredagslåten - luciakören och Folkhälsan varsågoda.

Ha en finfin helg!

Inga kommentarer: